Update aan de achtergeblevenen!

8 juni 2016 - Liptovský Trnovec, Slowakije

Hey sloebers allemaal,

Ondertussen is de eerste maand voorbij gevlogen!! Slowakije is het land dat ik momenteel aan het doorkruisen ben. Een fantastisch land met ongelooflijk veel vriendelijke mensen. Misschien heb ik gewoon enorm veel geluk dat ik de juiste mensen tegenkom. Maar dat kan ook als karma omschreven worden. Enkel de taal maakt het een beetje moeilijk, alhoewel je met 'nazdravie' al heel ver komt. Al 3 maal ben ik geinviteerd geweest om bij mensen thuis te komen slapen. Steeds was het een TOPonthaal.

Duitsland heb ik deels kunnen samenbeleven met een 52-jarige engelsman 'Rick'. Hij was onderweg van Londen naar Venetië voor zijn nieuw werk als lesgever. In ieder geval goed met kunnen lachen...

In de Oostenrijkse hoofdstad werd ik opgewacht door maat Para. Waar ik 4 dagen in grand luxe heb kunnen leven. Hemels!! Wenen trouwens de moeite om ne keer heen te gaan TIP.

Ja, ik heb al heel veel mooie momenten gekend. 2 gezinnen ontmoet die net als ik onderweg waren met de fiets naar de Zwarte Zee. Fantastisch om te zien dat zelfs een meisje van 8 dit hele traject zelfstandig kan afleggen.

Het fietsen zelf gaat uitstekend! Het voelt zelfs vreemd aan om op deze rustdag niet op de fiets te zitten. Dagelijks wordt er een gemiddelde van 80km afgelegd. Maar de benen worden minder & minder vermoeid. Heb nu zelfs het mooie Tatra-gebergte opgezocht. Dit om toch ook eens wat anders te doen dan enkel bruggen & kleine heuvels. Mijn kont btw heeft weinig problemen om in het zadel te blijven. Was misschien wel mijn grootste vrees. Via deze manier leer je je lichaam trouwens enorm goed kennen. Je weet wanneer je moet eten & drinken. Eten doe je trouwens de ganse dag. Een kleine opsomming wat een doorgaans gemiddelde dag inhoud aan eten:

• 1 half meergranen brood
  • 2-3 stukken fruit
  • 2 koffiekoeken/ iets zoet
  • 2-3 tomaten in combinatie met brood, mayo en kaas
  • 1 reep chocolade
  • 2 snickers
  • 1 grote pot pasta als avondmaal met veel kaas
  • 3 liter water

Zo dit was een kleine update!

Heel veel plezier daar in den Belgique

Tot binnenkort met meer...

Groeten uit het mooie Slowakije

1. Steven Fierens:
    Dag Rob,
    blij te horen en te lezen dat alles goed verloopt en dat je geniet. Zo een (op leeftijd) Engelsman uit de wielen rijden mag voor de doorsnee boer geen probleem zijn hé. En voor u zeker niet.
    Geniet van het vervolg en benieuwd naar u volgend avontuur.
    Cheers
  2. Nonkel Raf en co:
    Hoi Rob,
    Tof om nog eens iets van je te horen.
    Aan de mooie foto's te zien heb je het daar goed naar je zin, het is plezant dat we zo een stukske mee kunnen genieten van je geweldig avontuur.
    Tot de volgende !!!
  3. Vernimmen:
    8 juni 2016
    Hey Robson , blij dat het zo goed gaat , geniet van uw avontuur van alles wat er nog bijkomt ............
  4. Ma en pa:
    9 juni 2016
    Hé Robbie, via skype hebben we al kunnen horen dat jij het naar je zin hebt en al toffe dingen hebt beleefd. Nu kunnen we het op de foto's ook zien en dat maakt ons natuurlijk blij. Plezant om wa fotokes te kunnen zien en om zo ook een beetje jouw reis te kunnen meebeleven.
    We kijken al uit naar 't vervolg van je verhaal.
    Goe bezig !
    Dikke knuffels xxx
  5. Jean:
    9 juni 2016
    Sterk bezig bazeke! Wel niet vergeten aan de statistieken te werken e! ;)
  6. T.Pat en aanhang...:
    9 juni 2016
    Hé Robbedoes, blij te horen dat ge ne goei start hebt genomen en dat uw lijf u geen parten speelt ;-) . Ik heb al genoten van de foto's die je erop hebt gezet, geeft ons het gevoel dat we een beetje meereizen... Ik hoop dat je nog veel toffe mensen op je trip zal tegenkomen, want ne'n babbel is altijd leuker hé. Ik kijk al uit naar je volgende verslagje.
    dikke knuffels uit Zoersel xxx
  7. Marc Hulstaert:
    9 juni 2016
    Rob, goe bezig. Doe zo voort, en stuur maar regelmatig een verhaal. Dan kunnen we allemaal meegenieten.
  8. Brijs:
    10 juni 2016
    Slowakije, mooie herinneringen met jou! Spišský hrad, dat flitst soms nog eens voorbij. Misschien fiets je er langs, misschien niet, niemand die voor jou iets kan beslissen. Dit is jouw droom en je fietst hem waar!
  9. Benny:
    12 juni 2016
    Goossens! Ziet er al schitterend uit! Ben blij dat mijne pronostiek van uwe fiets die al gepikt zou worden in holland ni is uitgekomen :-)
    Ben zeer benieuwd naar het verdere vervolg van uw reis. Hou ons op de hoogte!
    Groeten,
    Wa nen tiest!
  11. Sander:
    13 juni 2016
    Goed bezig ROB!

en het schiet al aardig op zo :)
  12. Elisabeth:
    14 juni 2016
    Gelukkige verjaardag, Rob!! Speciale plannen vandaag :)? Ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt onderweg. En super plezant dat je zoveel foto's op je blog zet, kunnen wij op het werk heerlijk bij wegdromen, haha. Geniet er nog van, goed bezig manneke x
  13. Soepkieke:
    14 juni 2016
    Helaba Soepkieke! Ne super gelukkige verjaardag gewenst e makker. Blij u verhalen te kunnen lezen. Ik ben helemaal mee. Jammer da we ni snel eentje kunnen komen drinken op je verjaardag. Of verdriet om de teleurstellende match van ons voetbal te verdrinken. Makker ni verzwakke komaan we moete blijve gaan! Enjoy
  14. Wanito:
    14 juni 2016
    Ene welgemeende gelukkige verjaardag gewenst, zeuneke! Pakt der ma eentje extra vandaag. wij hebbe da gistre ook al gedaan ;)
  15. Tante nita:
    14 juni 2016
    Hela Robke ne gelukkige verjaardag ook van de Bomma en Bompa Shil. Dikke warme chocolade knuffels van tanti nita en nonkel Marc XXX hou goed man!
  16. Leroy:
    14 juni 2016
    Die italianen winnen seg!!! Muug pist. :) ma bon, toch een lichtpunt vandaag, ne gelukkige bazeke! :) sante, schol, geniet maar van een goei fles wijn daar. Ik ben er zeker van dat die slovaakse schoonheden uwe verjaardag daar ook vieren. Dus da zit daar weer dik okey. :) juws
  17. T.Pat en aanhang...:
    14 juni 2016
    Happy B-Day Robbedoes !!! Pakt er maar ene (of meerdere) en geniet extra van deze dag . dikke xxx
  18. Ben Op de Beeck:
    14 juni 2016
    Gelukkige verjaardag Robke!!!! Geniet er van daar aan de Slovaakse grens. Gij zijt toch nen Belg waar we nu trots op kunnen zijn! Fiets ze!
  19. Bennywise:
    14 juni 2016
    Aaah Goossens! Ne gelukkige hé makker! Gistere hier muug zuur mee die stom Italianen! Gij amuseert a precies wel onderweg! Doe vooral verder wa ge wilt doen! haha :D Afermative!
  20. Hanne:
    14 juni 2016
    Gelukkige verjaardag Robke! Drie kussen van alle mokkes! Het klinkt alsof je daar de beste verjaardag van uw leven zult hebben :) Ik herinner mij dat de Slowaakse biertjes wel goed waren, dus dat zit helemaal goed! Zalig dat je het Tatra-gebergte gaat doen, ik hoorde dat het echt de moeite is. Geniet ervan, en laat maar zien wat voor een kwieke 28-jarige je bent!
  21. Inneke:
    14 juni 2016
    He Robke, fijn om je avontuurtjes al een keer te lezen! Kzal u fotokes ook een keer bekijken!
  22. Inneke:
    14 juni 2016
    Seg Rob, komde ni af naar Exit festival in Servie? Kga daar zijn me kachiri :) Altijd welkom!
  23. Tante maria en komsoorten:
    15 juni 2016
    gelukkige verjaardag van ons hè,en geniet van je trip xxxjes
  24. Kachiri:
    15 juni 2016
    Een dag later, maar toch nog gefeliciTAART!
    ja als je zin hebt in een omweggetje, wij zitten in Novi Sad. :)
    knuffel
  25. Tom:
    17 juni 2016
    Ha Robke,

En, je camionetteke al teruggevonden? Kijk maar eens goed rond in Slowakije!
    grts,
    Tom
  26. Alasdair Plambeck:
    18 juni 2016
    Loved the pictures. I am now just below the High Tatras and hiked through Narodne Park today ---amazing!

Looking forward to following along and seeing where you end up :)

Cocachina!
  27. Patrik roevens:
    19 juni 2016
    Hey Robbedoes
    Plezant om u gaan en staan te kunnen volgen..Zie da ge den 10e juli ergens in een cafe zit he. Dan spelen we de finale.. tegen Spanje.
    En niks achterlaten onderweg he. groetjes van Krista, Rik en Marieke
  28. Tante maria en komsoorten:
    28 juni 2016
    hoi rob ,hopelijk heb jij beter weer dan hier .want alle dage strontnat oep die velo niks plezant aan dan grts xx
  29. Tante Ann en willempie:
    4 juli 2016
    Hey liefste Roberto, amai wat een leuke reisverhalen !!!! Super , ik krijg er kei veel zin als je dat zo leest en ziet ! Ge ziet er fantastisch goed uit !!! Kan ni anders met zone knappe gast als gij hè .Ik ben wa later maar ook van ons nog een hele gelukkige verjaardag hè !!! We klinken erop als ge terug zijt !!! Geniet ze en fiets ze nog Robertoke !!!! Ge zijt heel goed bezig !!!!We volgen je verhalen heel heel graag ,die zijn gewoon de MAX !!!! maar stiekem tellen we ook graag af naar ons wederzien , kweet dat da nog veel te vroeg is mor toch ...kan mor proberen hè Hele dikke knuffel en zoen !! Nog veel plezier en heel veel succes onderweg met hele vele toffe lieve mensen!!!lieve groetekes Tante Ann en Willempie xxxx
  30. Sanne:
    4 juli 2016
    Hé Rob! Hanne heeft jouw blog daarnet doorgegeven! Keitof dat we kunnen volgen waar je precies zit en wat je allemaal meemaakt. Het ziet er alvast zalig uit! Doe dat daar nog goed! Dikke kussen!!
  31. Hanne:
    6 juli 2016
    Hey Robke!
    Zo te zien is het daar nog steeds fantastisch :) echt vakantie nu! Ik vertrek vanavond met Ollie naar Tanzania, dus we zullen je lekker chille zomerse vibes sturen! Fiets ze nog goed daar, en geniet van alle zalige ervaringen!
    x Hanne