Vrienden op pad in Iran

20 december 2016 - Isfahan, Iran

Hey baazekes allemaal,

Wat er hier allemaal afspeelt is ongezien & teveel om op te sommen... We hebben hier al vanalles meegemaakt.

Eerst en vooral even melden dat het bangelijk was om Leroyke terug te zien! Geweldige ontmoeting daar in de luchthaven. Hostelleke was de geschikte plaats om eens goed bij te praten. Met een kleine verrassing hebben we een perfecte start van dit avontuur gemaakt!

Tehran een metropool dat niet gekend is in België en omstreken. Zotte stad met een bazaar waar je effectief het noorden in kwijt kan raken. Gigantisch leuk om doorarrow-10x10.png te wandelen, Iraniërs die je op elke hoek of elk steegje aanspreken. Blank zijn heeft voor en nadelen hier!

Cultuurshock is misschien niet het juiste woord maar toch heeft het leven hier iets bijzonders! Mensen zijn gastvrij in 100% van het woord. Gast betekent vriend van god!

Eén van de vele verhalen:

Op een avondje in een stadje aangekomen spreken we 2 jonge kerels aan om ons een hotelletje aan te raden in de stad. Even telefoontje doen en hopla, gasten nemen ons mee naar het huis van hun baas. We komen terecht in een appartement waar we eten en drinken (geen alcool wel te verstaan) krijgen. Jullie kunnen vannacht hier slapen in dit appartement. De groep mensen die we ontmoeten zijn allemaal Afghanen die gevlucht zijn uit hun eigen land. We leggen ons zoals de andere kerels op de grond/mat. Jonge kerels werken hier 13 uur/dag in een (illegale) kleermakerij.

Mensen nodigen je uit om thee te komen drinken, te komen eten zelfs om de nacht bij hun te spenderen. Gastvrij in de zuiverste zin van het woord. Landschappen die je in de boekjes vindt, moskees met een prachtige architectuur, auto's die naast je komen rijden 'where are you from?'.... en zoveel meer.

Yazd hebben we half met de bus gedaan, terugweg hebben we het avontuur een beetje opgezocht en terug naar Isfahan gelift. Een bus, een auto en een trucker waren voldoende om de lange rit van 300km tot een succes te brengen. Net buiten de stad werden we meegenomen door een trucker die rechtstreeks naar Isfahan reed. Super blij stapten we in deze perfecte lift. Door communicatieproblemen wisten we niet dat hij nog eerst zijn cargo moest oppikken. Dit nam één goede 5 uur in beslag. RELAX!! Voor een afstand van 300km hebben we er 12uur over gedaan. Geweldige rit!

Nog even Shiraz ontdekken en dan verder richting het zuiden. Dit om de prettige feestdagen in het zonnige warme zuiden van Iran door te brengen. Whoepwhoep en gaaaaaaaaas geven!

Tot de volgende

Yannick & Rob

1. Steven Fierens:
    20 december 2016
    Dag Rob,
    fijn te horen dat jullie het goed stellen. Ik had ook niet anders verwacht. Mijn schoonbroer is in de paasvakantie (met zijn gezin) ook door Iran getrokken. Zijn foto's en verhalen hebben een duidelijke overeenkomst met wat ik hier bij u lees.
    Nog veel plezier daar, Enjoy!
    Cheers
  2. Ives:
    20 december 2016
    Hey Robson,

goe bezig makker...geweldig om je bezig te zien !!!
    Stillekes aan begin ik toch een beetje jaloers te worden :)
    Blijven gaan voor de droom vriend...
    En niet vergeten, doet den Ayatollah eens de groeten van mij,
    heb er nog mee samen gesjot :) :)

Grtz,
    Ives
  3. Benny:
    21 december 2016
    Zieter daar plezant uit bazekes!
    Geen vanzelfsprekende vakantiebestemming maar ongetwijfeld weer een schoon ervaring erbij. Die drooglegging zal elle trouwes is goed doen ;-)

Grtz,
    De Magnus
  4. Ma en pa:
    23 december 2016
    Hé Robbie, ik ga hier een reactie van ons moeke plaatsen, die hier net alles met veel interesse heeft zitten lezen en bekijken. xxx ma

Hallo Robbeke,
    Ik heb hier alles eens goed kunnen bekijken en ik heb ervan genoten om alles wat jij beleeft te kunnen zien. Het is ongelooflijk wat jij allemaal mee maakt, het is geweldig! Ik ben blij dat ik dat hier allemaal heb kunnen zien. Het zijn allemaal grote verrassingen en jou verhalen en belevenissen maken me blij. Moest je hier bij mij kunnen zijn, zou ik je ne geweldige knuffel geven. Geniet er nog met volle teugen van en ik wens je een vreugdevolle en gezellige Kerstmis en een gezond nieuw jaar en een mooie vederzetting van je reis.
    Geen risico's nemen hé. Tot gauw, je moeke xxx
  5. Patrik roevens:
    30 december 2016
    Hey Robbedoes

Goe bezig kerel. Langs deze weg willen we jou en je makker een prettig en veilig 2017 toewensen met nog vele leuke ontmoetingen op je pad.
    Groeten en nen dikke knuffel van Patrik - Krista - Marieke en Rikske
  6. Gaétan:
    3 januari 2017
    Hoi Rob, toch langs Iran? Graaf kerel! Grtz G
  7. Roald:
    9 januari 2017
    hey Rob,
    Ik was uw blog eigenlijk een beetje uit het oog verloren! Maar vandaag heb ik hem via Frank en Ives terug gevonden! Top avontuur dat je daar beleeft! Geniet ervan en blijf schrijven!
    groetjes
  8. Hanne:
    29 januari 2017
    Goed bezig daar mannen! Iran ziet er supermooi uit. Ik ben benieuwd hoe Shiraz was, een kindje waar ik logo aan geef komt daar vandaan :) Geniet van de zon, de ontmoetingen en de theekes! En passeer eens langs een barbier daar ;)
  9. Manu:
    2 februari 2017
    Om helemaal terug te fietsen dan moet daar wel iets schoon te zien zijn hè Rob je of misschien efkes gaan zwemmen :-)
    Super gast
    volhouden nog efkes
  10. Silvia & Tante nita:
    26 februari 2017
    Awel robke we hebben juist je foto's nog eens bekeken en vinden het zalig hoe jij kunt transformeren in de streek waar je vertoeft . Hoe jij met alle soorten mensen om kan gaan daar kunnen nog heel veel mensen een lesje van leren. Prachtige mooie landschappen . Robke we volgen jouw nog op de voet. Kusjes tante nita en silvia xxx
  11. Elise:
    1 maart 2017
    Broer,

He lieve broer super fijn om te zien hoe goed je het daar hebt. Ik ben heel fier op je al wordt het gemis wel beetje groot! Geniet van alles en van het gene dat nog moet komen! Veel succes!
    Elise xx
  12. Tante maria en komsoorten:
    13 maart 2017
    hoi robbedoes ,alles goe precies ,een ongelooflijk avontuur .geniet me volle teugen ,we genieten mee ,voorzichtig en we kijken uit naar het volgende xxx
  13. Ives:
    17 maart 2017
    Hey makker,

zijt gij daar wat toerkes aan het rondrijden in S.Arabië of zo?