GEORGIA!!!

6 september 2016 - Batumi, Georgië

Hey fijne mensen,

Georgia? Waarom ga jij niet naar Georgië? Dat is een vraag die mij gesteld werd enkele weken geleden? Goede vraag, waar ik geen antwoord op heb. Er werd mij verteld 'Georgië is een fantastisch land waar je niet weet wat er zich gaat afspelen achter elke volgende hoek!'. Jah zal wel zijn, was zo mijn eerste gedacht!

Georgia één land van wijn, tsjatsja, vrijheid, natuur, samen eten, traditie en pure gastvrijheid! Yes dat zijn de woorden hoe ik dit land hier momenteel ervaar en wil omschrijven! Eerste ervaring op Georgische bodem; 'Een half uur heeft het geduurd of ik zat reeds aan tafel bij mijn eerst Georgische familie'. In de vroege uurtjes werd er reeds wijn en bier geschonken! Deze werd gedronken traditiegetrouw met vele speeches! Heel gezellig boeltje. Persoonlijk heel harde fan van deze speeches waar er toch steeds een momentje wordt stilgestaan bij elk glas dat er wordt gedronken! HEEL PLEZANT maar tegelijk ook heel mooi.

Het verhaal met de politie was ook weer een héél avontuur! Geen idee wat er mij toen overkwam, maar ook dit was meer dan amuzant!

Plots zie je in de verte 2 andere wielertoeristen, na een beetje stoempen en douwen fiets je naast hun zijde naar de top. Gezellig babbeltje onderweg en 5 uur later zit je samen aan tafel bij hun vrienden. 'Ja maar is dat geen last dat ik meekom?' - 'Geen probleem, er is eten en drinken genoeg!'. WOOW, bbq in den open haard en voetjes onder tafel waar men zelfde tradities heeft als al mijn vorige ervaringen in dit land. Gewoon drinken(speech), lachen, praten, drinken(speech) en genieten! VOILA! GEORGIA!!!! Zegt veel hoe men hier is.

Momenteel leef ik al één ganse week bij één van deze Georgische wielertoeristen. Gene stress, gewoon doe uw ding en blijf zolang je wil. Letterlijke woorden van deze fantastische kerel. BEDANKT BEKA!!!!

Dus fijne mensen, als je dit leest kan je misschien je beeld over Georgië upgraden!

Groeten aus Georgia!!

Bedankt

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. De Bruyntjes:
    9 september 2016
    Rob...van het ene avontuur naar het andere!!!
    Wat wil ne mens nog meer!!!
    Groetjes vanuit Wommelgem xx
  2. Katrien:
    16 september 2016
    Hoi, wij zijn 1 dag ver met de fiets in Georgië en het bevalt ons zeker ook! Zeer druk op de oude militaire highway
    We wensen jou verder nog veel fietsplezier ! Groetjes Henkatrien en Katrien
  3. Kai & Kathrin:
    2 oktober 2016
    Hi Rob
    We met each other in Sulina on the boat to Tulcea.
    How are you? We arrived in Switzerland in the middle of September by bicycle.
    Your present for the lovely dogs in the balcan area is again on the way to the south of the Balcan with two other bicycle riders that we met in Germany :-).
    Enjoy your trip and hope to meet you some time.
    Cheers,
    man van de wereld!
  6. Ives:
    13 oktober 2016
    Hey makker,

hoe zit het daar? Zijt de gij blijven plakken in Georgië?
    Van het weekend veel werk op 420, komt ge niet af? :)

cheers !
  7. Bettes:
    2 november 2016
    GOOOSSEUHS!!!

Man, man man tis al veel te lang geleden. Ge zijt daar precies den tijd van u leven aant beleven als ik het zo zie. Ik ben super jaloers! We hebben het nog vaak over u. Het plan om met nieuwjaar naar u te komen is in het water gevallen want ik organiseer een sportkamp in de kerstvakantie en de prijzen vielen ook niet mee. Maar ik ben er zeker van da gij zonder ons daar ook een stevig feestje ga zetten. Het was zalig om eens me u te skypen, maar dan beseft ge ook wat ge allemaal mist. Allee Goossens beargrills ik zie u wel weer verschijnen in de palieter .. of de korsakov.. of den boogaloo, of de vryheit, of de nonkel wannes, ... of als het heel laat is den izzy maze of 't Bieke ... of...

ENJOY!

“The greatness of a man is not in how much wealth he acquires, but in his integrity and his ability to affect those around him positively”
    ― Bob Marley
  8. Hycee:
    1 december 2016
    You inspire me!
  9. Silvia & Tante nita:
    2 december 2016
    Hey robke, wat een prachtige foto's zeg! zit hier samen met anita onder ons fleezeke te zien naar al die winterlandschappen. Wel content zeker da ge eindelijk verder kunt? Georgia zult ge wel al genoeg gezien hebben :-)
    Doe zo verder!!