Enkele statistieken!

14 augustus 2016 - Odessa, Oekraïne

Hey kameradski's

Wat een eer om voor jullie te mogen schrijven! Daarom neem ik mijn tijd zodat er toch een zekere kwaliteit in zit. Vind het namelijk zeer belangrijk dat er juiste info wordt meegedeeld.

Na veel harken en stoempen heb ik toch de Zwarte Zee bereikt. Eerlijk; ik was trots dat ik het reeds tot daar had gered. Maar ik voel een zekere drang naar meer... Even uitwaaien en verder richting de Delta van de Donau. Een must to see volgens vele Roemenen. En idd de natuur is er top met een variëteit aan leven dat ik nog zelden had gezien. 3 dagen Delta is genoeg waar de wegen onverhard zijn. Zodat je meer naast je fiets zit te lopen dan dat je erop zit. Het leven hier btw is zeer zeer primitief. Je mag blij zijn dat je in de plaatselijke superette 2 ajuinen en 2 tomaten ziet liggen. Bier is er dan weer genoeg.

Moldavië heeft mij een uitweg aangeboden om dit prachtige Roemenië te verlaten. Maar hoe schoon is Moldavië. Een land van pure eenvoud. Mensen zijn zo enorm gul. Ik sta er nog steeds versteld van. Mensen die gewoon stoppen langs de weg om uw zakken te vullen met vers fruit. Chisinau is een heel fijne stad om in te verdwalen met een prachtige markt van totale wanorde. Moldavische wijn is inderdaad zeer lekker en vloeit hier in elk huishouden!

Transnistrië heeft dan weer een totaal andere indruk nagelaten. Een staat die niet erkend is door de EU, maar die toch zijn eigen regels en eigen valuta heeft. Je krijgt een 24uren-visum om dit kleine 'staatje' te bezoeken met een oppervlakte gelijk aan die van de provincie Limburg. Op elke hoek zie je bijna een militair staan en Rusland is hier niet weg te denken. Ook het uitgaansleven is totaal verschillend. Zeer interessant maar toch ook zeer belachlijk dat men hier zo'n regels heeft.

Enkele statistieken:

• aantal km: 4750
  • Platte banden: 3
  • hoogtemeters: nog te berekene
  • Wildkamperen: 45 nachten
  • Aantal bezoekers Blog: 532 (bedankt)

Trouwens moeilijk om de focus op dit computerke te houden in dit zeer zeer mooie Odessa. Nee zeker de moeite om deze stad eens een bezoekje te brengen.

Ondertussen zit ik hier al 10dagen in deze stad te vertoeven. Echt vakantie; zwemmen, fietsen, goe eten en af en toe feesje zetten! Ook de eerste lessen russisch zijn achter de rug. Morgen zet ik koers richting Georgië met een ferry.

приветствие  (groet)

1. Nonkel Raf en co:
    16 augustus 2016
    Amai makker, je bent al flink gevorderd, dikke proficiat ! Tof om ons nog enkele foto's te laten zien, het ziet er daar inderdaad prachtig uit.Doe zo voort, je bent goe bezig en nu hop naar de 5000 km!
  2. Tijne:
    16 augustus 2016
    Go Goossens! Zalige prestatie en foto's. Blijven fietsen en al die landen verkennen. Volgen je blog op de voet. Take care!
  3. Jean:
    16 augustus 2016
    En de rest van de statistieken? :D Sterk werk makker! Blijven knallen en genieten!
  4. Wanito:
    4 september 2016
    Hehe, hoe zot is dat daar! Last van cultuurshocks? of valt da wel mee als ge zo stelselmatig afstand aflegt? Met den eerste schooldag achter de rug toch snel nog is den blog van de Goosses opzoeken om mijn vakantiegevoel te behouden. Zot, zotter, zotst, én het zotste moet nog komen, én het valt mij op dat ge op alle beeldmateriaal aan het 'shinen' bent (behalve op het ochtendfilmke met u ogen op half 7 ;))! Acclimatiseert voor ge bezint (maar hou toch ook maar een beetje rekening met de landen in oorlog. Dit kan wel eens de reden van je gratis taxis zijn). Wekelijks duikt ge nog wel ergens op in een of ander verhaal op café met de boys en het ziet er niet naar uit dat dit gaat verminderen. Grave natuur, zotte ervaringen en ne stevigen baard! Keep up the good work and live the moment!